Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlinger, Udo; Aßmann-Busch, Silke; Merk, Gabriele; Becker, Martin; Hamann, Klaus; Fruböse, Christian; Jonas, Annette; Kallfelz, Monika; Palfalvi, Annette; Keßler, Achirn; Reiner, Maria; Ludwig-Dehm, Matthias; Metz, Inge
TitelCrossing boundaries through school-based collaboration for innovative science teaching.
Teacher experiences and the role of collaborative settings for reform.
QuelleAus: Hansen, Klaus-Henning (Hrsg.); Gräber, Wolfgang (Hrsg.); Lang, Manfred (Hrsg.): Crossing boundaries in science teacher education. Münster u.a.: Waxmann (2012) S. 67-89
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-8309-2595-6; 978-3-8309-2595-8
SchlagwörterFallstudie; Qualitative Forschung; Bildungsstandards; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schulinterne Lehrerfortbildung; Schülerleistung; Curriculumentwicklung; Unterrichtsentwicklung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsplanung; Unterrichtsmedien; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Projekt; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Unternehmen; Innovation; Kooperation; Deutschland; Rheinland-Pfalz
AbstractIn Rhineland-Palatinate biology, chemistry, physics and integrated science curricula are continuously being developed in various innovative projects. The CROSSNET project has provided an opportunity to discuss teacher development and the local enactment of those projects with respect to a shared theoretical framework: the concept of boundary crossing. The general goal was to make experiences, materials and concepts available for the participating teachers in the project and to elaborate a framework to discuss them in subject groups and in teacher education courses. The authors decided to use a case study approach to collect different kinds of qualitative data and to conduct a cross case analysis to compare them. Five local projects are presented with different settings that show how innovative science teaching and the formation of team work in subject groups can be accomplished. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: