Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKönigs, Frank G.
TitelThe issue concerning the pedagogy of multilingualism - where is it going?
QuelleAus: De Florio-Hansen, Inez (Hrsg.): Towards multilingualism and the inclusion of cultural diversity. Kassel: Kassel Univ. Press (2011) S. 59-73
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInterkulturalität und Mehrsprachigkeit. 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-86219-222-9; 978-3-86219-222-9
URNurn:nbn:de:0002-32237
SchlagwörterPädagogik; Pädagogische Psychologie; Fremdsprachenunterricht; Lehrplan; Mehrsprachigkeit; Pädagogik; Pädagogische Psychologie; Sprachpolitik; Unterrichtsmethode; Definition; Europäische Union; Lehrplan; Unterrichtsmethode; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Sprachpolitik; Definition; Europäische Union
AbstractIn this paper the author argues that the pedagogy of multilingualism should not be dismissed as an educational fad, and to help him understand the potential it has, and, more importantly, to imagine ways in which it could develop in the future. To do this, the author begins by briefly discussing the concept of multilingualism; directly afterwards (section 2), he sheds some light on the phenomenon of multilingualism and its teaching from various perspectives: curriculum planning (section 3), foreign language oriented educational psychology (section 4), and methodology and teaching strategies (section 5). Finally, the author makes some recommendations from the various arguments presented (section 6), and he points out that these recommendations are going to break with conventional conceptions about what should be done inside and outside the classroom and what is even possible. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: