Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYaakoby, Tova
TitelA critical examination of neo-Marxist and postmodernist theories as applied to education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine kritische Überprüfung neomarxistischer und postmodernistischer Theorien in ihrer Anwendung in den Erziehungswissenschaften.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2012), 130 S.Verfügbarkeit 
Vollst. zugl.: Haifa, Univ., Diss., 2009.
ReiheEuropean studies in education. 31
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0946-6797
ISBN978-3-8309-2798-3
SchlagwörterAntipädagogik; Befreiungspädagogik; Bildung; Bildungstheorie; Pädagogik; Humanisierung; Kritische Pädagogik; Zukunftsorientierung; Postmoderne; Autonomie; Wahrnehmung; Feminismus; Lehrer; Lehrerrolle; Multikulturalität; Kritische Theorie; Marxismus; Subjekt (Phil); Utopie; Kapitalismus; Politische Opposition; Politisches Verhalten; Postkolonialismus; Transformation; Unterdrückung; Ganzheit; Hochschulschrift; Theorie; Individuum
AbstractCritical Theory and the Postmodern Theories have had a major influence upon educational discourse for over a century. Their significance for education can be most readily seen in Critical Pedagogies, which offer valuable criticism of both the aims and methodologies of existing educational systems. They also offer suggestions towards the creation of revolutionary and transformative forms of counter-education. Although all critical pedagogies share common foundations, there are significant differences between them, both in their critical language and in their aims. This book examines Neo-Marxist, Postmodern, Postcolonial and Multicultural pedagogies. It highlights the promise that these pedagogies hold for the possibility of a more human and just education. It also reveals how all too often these pedagogies tend to only partially represent and sometimes contradict the philosophical foundations on which they are based; how in their quest for a just society they run the danger of creating education, which is in itself oppressive. This book suggests that Critical Pedagogies' current application of Critical Theory and Postmodern Theories may often be flawed, and their resultant approach to counter-education problematic. However, it does not suggest that they should be abandoned or dismissed as irrelevant. Instead, it offers some starters for research, which may lead, in the end, to their being a part of a safer and non-oppressive counter-education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: