Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKrist, Horst
TitelDevelopment of intuitive statics. Preschoolers' difficulties judging the stability of asymmetrically shaped objects are not due to extraneous task demands.
QuelleIn: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 45 (2013) 1, S. 27-33Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0049-8637; 2190-6262
DOI10.1026/0049-8637/a000078
SchlagwörterMethode; Denken; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Schlussfolgerung; Stimulation (Psy); Physik; Aufgabenstellung; Komplexität; Kindergartenkind
AbstractPrevious research on the development of intuitive statics has revealed that preschoolers' ability to judge the stability of asymmetrically shaped objects is severely limited (Krist, 2010). To overrule the objection that this limitation is caused by extraneous task demands, the original task was simplified by eliminating the need to judge the stability of varied objects consecutively in a series of trials. Three- and 4-year-old children (N = 65) were presented with L-shaped blocks either sufficiently supported by a platform or not. In 6 experimental trials, children had to judge whether the respective block would fall if released. In agreement with previous results, children exhibited great difficulties judging the stability of the asymmetrically shaped objects. Only 4-year-olds performed reliably above chance, whereas 3-year-olds answered at a chance level. It could thus be confirmed that preschoolers' difficulties judging the stability of asymmetrically shaped objects are not merely due to extraneous task demands. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: