Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Klemenz, Dieter; Paschen, Harm |
---|---|
Titel | Bildungsgrenzen - Grenzbildungen - Grenzbewusstheit in der Pädagogik. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 62 (2009) 2, S. 207-224Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungstheorie; Erziehung; Pädagogik; Pädagogisches Denken; Kognitiver Prozess; Schulpädagogik; Soziales Lernen; Didaktik; Methodik; Geschichte (Histor); Intervention; Prävention |
Abstract | Considering different (i.e European or American) experiences of fixed borders or moving frontiers three forms and intentions of pedagogical limits of education are identified as limitation (Begrenzen), opening (Entgrenzen), and awareness (Konzentration). The task of cultivation (Bildung) of students (and pedagogues) asks for an awareness of one's own limits and of what is beyond, demonstrated on two, an historical and a current example. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |