Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Arcidiacono, Peter; Aucejo, Esteban; Maurel, Arnaud; Ransom, Tyler |
---|---|
Institution | Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit |
Titel | College Attrition and the Dynamics of Information Revelation. Gefälligkeitsübersetzung: Hochschulabgang und die Dynamik der Informationsoffenbarung. |
Quelle | Bonn (2023), 50 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | IZA discussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 16585 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Kognitive Kompetenz; Selbsteinschätzung; Soziale Herkunft; Bildungsertrag; Sekundarbereich; Schulleistung; Vollzeitarbeit; Arbeitsproduktivität; Beschäftigungsfähigkeit; Teilzeitbeschäftigung; Ausbildungswahl; Angestelltenberuf; Arbeiterberuf; Studium; Studienwahl; Studierfähigkeit; Studienerfolg; Abbruch; Arbeitspapier; Auswirkung; Informationsangebot; Hochschulabsolvent; Schulabgänger; USA |
Abstract | "We examine how informational frictions impact schooling and work outcomes. To do so, we estimate a dynamic structural model where individuals face uncertainty about their academic ability and productivity, which respectively determine their schooling utility and wages. Our framework accounts for heterogeneity in college types and majors, as well as occupational search frictions and work hours. Individuals learn from grades and wages in a correlated manner, and may change their choices as a result. Removing informational frictions would increase the college graduation rate by 4.4 percentage points, which would increase further by 2 percentage points in the absence of search frictions. Providing students with full information about their abilities would also result in large increases in the college and white-collar wage premia, while reducing the college graduation gap by family income." The study refers to the period 1997-2014. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2024/1 |