Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooper, Thomas C.
TitelForeign language teaching style and personality.
QuelleIn: Foreign language annals, 34 (2001) 4, S. 301-317Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Grafiken; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterFragebogen; Persönlichkeit; Selbsteinschätzung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Fremdsprachenunterricht
AbstractEvery foreign language teacher develops a teaching style of pedagogical activities and techniques that especially matches his or her personality. In the study, the author administered a Teaching Activity Preference (TAP) Questionnaire to ascertain how well teaching preferences fit personality type as determined by the Myers-Briggs Type Indicator (MBTI). The principal findings of the study were: (1) the type distribution among preservice foreign language students in the sample confirmed the pattern found by other studies of foreign language teachers, a group of individuals with a high proportion of feeling types; (2) the TAP Questionnaire distinguished the personality types from one another; and (3) the TAP Questionnaire indicated that preferred teaching activities usually matched the personality dimensions of the participant. Some of the pedagogical implications for foreign language teachers are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: