Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOduaran, Akpovire
TitelAn African perspective on development.
Learning to live and living to learn in the 21st century.
QuelleLondon: Academica Press (2018), XXII, 380 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781680530551
SchlagwörterSubsahara-Afrika; Education; Africa, Sub-Saharan; Social aspects; Psychological aspects; Learning, Psychology of; Bildungsgeschichte
AbstractSection A: The contexts -- The 21st century Sub-Saharan Africa learning context -- Why learning to live, living to learn and learning to learn? -- Section B: Human development -- Lifespan development -- Personality development -- The human brain and plasticity -- Section C: The meaning, theories and types of learning -- The meaning and theories of learning -- Types of learning -- Section D: Some impediments to learning and their mitigations -- Selected learning problems -- Trauma and its impacts on learning -- Section E: Experiential learning and intelligences -- Experiential learning -- Emotional intelligence -- Social intelligence -- Section F: best principles and practices of facilitating learning -- Learning and counselling -- Individualising and structuring learning -- Critical reflection and the reflective practitioner -- Creating the conducive learning environment -- The mnemonics & research on and applications of multimodal learning.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: