Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLathe, Terina Roberson
TitelThe working-class student in higher education.
Addressing a class-based understanding.
QuelleLanham: Lexington Books (2018), X, 121 S.Verfügbarkeit 
ReiheSocial class in education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1498537294; 9781498537292
SchlagwörterWorking class; Education (Higher); United States; Social classes; Erziehung
AbstractFraming a definition of "working class": beginning a conversation -- Framing a "working-class" experience in education -- Working-class students understood by faculty -- Working-class students (mis)understood by faculty -- Lost in translation -- Going forth. The Working-Class Student in Higher Education: Addressing a Class-Based Understanding challenges understandings of social class and education by asking how community college faculty perceive working-class students and how that perception reflects class-based assumptions in higher education. Faculty may recognize social class, but how it is experienced within higher education is often "lost in translation," particularly when faculty members are interacting with a differently classed student population. Recommended for scholars of education, pedagogy, and sociology.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: