Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFlores Carmona, Judith (Hrsg.); Luschen, Kristen V. (Hrsg.)
TitelCrafting critical stories.
Toward pedagogies and methodologies of collaboration, inclusion and voice.
QuelleNew York: Peter Lang (2014), IX, 233 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints: studies in the postmodern theory of education, 1058-1634. 449
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781433121609; 9781433121593; 9781453910177
SchlagwörterUSA; Critical pedagogy; United States; Storytelling in education; Erziehung
AbstractInheriting footholds and cushions: family legacies and institutional racism / Christine Sleeter -- I knew when you said your name in Spanish!: on being a white Puerto Rican in the classroom / Ellen Correa -- Mediated stories of educational mobility: digital stories in teacher education / Jane Van Galen -- Here I stand: college students' critical education narratives / Barbara Kessel & Kim Hackford-Peer -- A student-teacher testimonio: reflexivity, empathy, and pedagogy / Judith Flores Carmona & Aymee Malena Luciano -- Engaging co-reflexive critical dialogues when entering and leaving the "field": toward informing collaborative research methods at the color line and beyond / Sherick Hughes & Kate Willink -- The Rose Creek oral history project: elementary cross-grade social studies curriculum in review / Deedee Mower -- Exploring (dis) connections through digital storytelling: toward pedagogies of critical co-learning / Kristen V. Luschen -- Critical storying: power through survivance and rhetorical sovereignty / Sundy Watanabe -- The politics and poetics of oral history in qualitative research: this one's for Nikki Giovanni / Hilton Kelly -- Some of us got heard more than others: studying brown through oral history and critical race theory / James H. Adams & Natalie G. Adams -- Mojarra linguistic syndrome, evading capture by the tongue: heritage speakers of Spanish and their stigma / Luis Loya Garcia.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2014/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: