Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKonidari, Victoria; Abernot, Yvan
TitelThe Change of Paradigm as Primer to Collective Capacity Building
QuelleIn: International Journal of Learning and Change, 2 (2007) 3, S.286-306 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-2875
DOI10.1504/IJLC.2007.017115
SchlagwörterModels; Schools; Development; Social Capital; Difficulty Level; Time; Teacher Attitudes; Teaching Conditions; Educational Environment; Secondary School Teachers
AbstractThis paper seeks to explore the actual educational setting, to see if there are appropriate conditions to develop Collective Capacity (CC) in educational institutions. It sees CC as the new land mark in work philosophy and presents a theoretical approach to the concept. Based on a theoretical framework, the authors underline what the primers for such change should be. In the second part, the authors present the results of interviews carried out with secondary education teachers, to explore the way the actual education setting is self-organised, and the possibilities for Collective Capacity Building. The paper explores extensively the theoretical dimensions for the change of paradigm required and addresses the new issues to be considered. (Contains 9 figures, 1 table and 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenInderscience Publishers. World Trade Centre Building II 29 route de Pre-Bois Case Postale 856 CH-1215, Geneva 15, Switzerland. Fax: +44-1234-240515; e-mail: editor@inderscience.com; Web site: http://www.inderscience.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Learning and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: