Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAncis, Julie R.; Marshall, Doreen S.
TitelUsing a Multicultural Framework to Assess Supervisees' Perceptions of Culturally Competent Supervision
QuelleIn: Journal of Counseling & Development, 88 (2010) 3, S.277-284 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterSupervision; Counselor Training; Psychology; Cultural Differences; Competence; Grounded Theory; Student Attitudes
AbstractMulticultural competency has been identified as essential to effective and ethical practice, particularly in the area of trainee supervision. Yet little is known about how multicultural issues are addressed in the supervision process. Counseling and psychology trainees who indicated a high degree of interest in multicultural issues were interviewed about their supervisory experiences to assess their perceptions of culturally competent supervision. Constant comparative methodology was used to analyze the data. Limitations and implications for research are discussed. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org/Publications/Journals.aspx
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: