Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Tony E.
TitelPhenomenologically Investigating Mediated "Nature"
QuelleIn: Qualitative Report, 10 (2005) 3, S.512-532 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-0147
SchlagwörterPhenomenology; Physical Environment; Simulation; Mass Media Effects; Culture; Television; Interviews; Recreational Facilities; Parks; Florida; Illinois; Wyoming
AbstractDuring the summer of 2001 I worked as a bartender in Wyoming, two miles east of Yellowstone National Park. This opportunity provided me with unique experiences of "the wilderness" and as a result, allowed me to become aware of intricacies of living within a primarily simulated and mass mediated culture, i.e., the United States. Following tenets of phenomenology, this paper investigates the simulated- and mass mediatedness of society with specific focus on experiences with two nature environments: simulated-nature places (e.g., shopping malls, zoos) and televised-nature representations (e.g., Crocodile Hunter, Jaws). (Contains 7 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenNova Southeastern University. 3301 College Avenue, Fort Lauderdale, FL 33317. Tel: 954-262-5389; Fax: 954-262-3970; Web site: http://www.nova.edu/ssss/QR
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Qualitative Report" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: