Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlston, Judy A.
TitelTempered Radicals and Servant Leaders: Black Females Persevering in the Superintendency
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 41 (2005) 4, S.675-688 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-161X
DOI10.1177/0013161X04274275
SchlagwörterInstructional Leadership; Females; Women Administrators; Superintendents
AbstractDespite the small numbers of Black female superintendents and the overwhelming obstacles of the position, Black women who serve as public school superintendents continue to meet the challenges of educational leadership and are flourishing in their jobs. As noted in previous research on Black women in the superintendency and Black female leaders in general, there remains a paucity of research. What is it about these women that keeps them in these positions? This article will focus on Black female superintendents persistence in their positions in relation to the concepts of tempered radicalism and servant leadership. (Author).
AnmerkungenSage Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Administration Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: