Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnns, Carolyn Zerbe; Sinacore, Ada L.; Ancis, Julie R.; Phillips, Julia
TitelToward Integrating Feminist and Multicultural Pedagogies
QuelleIn: Journal of Multicultural Counseling and Development, 32 (2004), S.414 (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-8534
SchlagwörterEducational Methods; Counselor Training; Multicultural Education; Feminism; Cultural Pluralism; Females; Social Class; Homosexuality; Global Approach; Minority Groups; Social Bias
AbstractThis article summarizes major themes associated with 3 literatures regarding pedagogy and training about diversity issues: (a) the diversity feminisms, (b) the multicultural education literature, and (c) the literature on multicultural counselor training. In addition to providing a brief overview of multiple approaches within these 3 literatures, this article describes general implications for pedagogy. It concludes with preliminary suggestions for integrating these models so that educators and trainers may attend to the intersections of multiple identities and oppressions. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Counseling Association Subscriptions, P.O. Box 2513, Birmingham, AL 35201-2513. Tel: 800-633-4931 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multicultural Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: