Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeranishi, Robert; Allen, Walter R.; Solrzano, Daniel G.
TitelOpportunity at the Crossroads: Racial Inequality, School Segregation, and Higher Education in California
QuelleIn: Teachers College Record, 106 (2004) 11, S.2224-2245 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-4681
DOI10.1111/j.1467-9620.2004.00434.x
SchlagwörterHigher Education; Educational Resources; Social Stratification; School Segregation; Disproportionate Representation; Racial Segregation
AbstractThis article addresses the stubborn and persistent underrepresentation of African American and Chicano-Latino in California higher education by examining the academic resources, performance, and postsecondary outcomes of students from public high schools with different racial compositions. The results from this study provide evidence for the degree to which social stratification in California public higher education is associated with racial segregation and inequities in educational resources and postsecondary preparation during high school. (Author).
AnmerkungenJournal Customer Services, Blackwell Publishing, 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770 (Toll Free); Fax: 781-388-8232; e-mail: subscrip@bos.blackwellpublishing.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: