Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllison, Barbara N.
TitelMulticultural Classrooms: Implications for Family and Consumer Sciences Teachers.
QuelleIn: Journal of Family and Consumer Sciences: From Research to Practice, 95 (2003) 2, S.38-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-1651
SchlagwörterEducational Strategies; Multicultural Education; Secondary Education; Student Diversity; Teacher Attitudes
AbstractResearch on culturally, ethnically, and racially diverse classrooms suggests the following for teachers: develop a clear sense of cultural identity; learn about students' cultural backgrounds; be competent cross-cultural communicators; address divergent thinking and learning styles; use culturally relevant curriculum materials and multiple assessment modes; have positive expectations for all; and encourage family involvement. (Contains 31 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Family and Consumer Sciences: From Research to Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: