Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompson, William A.; Ferry, Pamela G.; King, Jason E.; Martinez-Wedig, Cindy; Michael, Lloyd H.
TitelIncreasing Access to Medical Education for Students from Medically Underserved Communities: One Program's Success.
QuelleIn: Academic Medicine, 78 (2003) 5, S.454-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterCultural Pluralism; Developmental Studies Programs; Diversity (Student); Higher Education; Hispanic American Students; Medical Education; Medical Schools; Minority Groups; Program Descriptions; Student Recruitment
AbstractDescribes the Premedical Honors College (PHC), an eight-year, BS-MD program created by Baylor College of Medicine and the University of Texas-Pan American to increase the number of physicians addressing underserved populations in Texas. An outcomes study comparing PHC matriculants with students of similar academic ability, ethnicity, and interest in medicine revealed that the odds of medical school matriculation were seven times higher for PHC students than for non-PHC students. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: