Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowse, Robin B.; Calkins, Susan D.; Anastopoulos, Arthur D.; Keane, Susan P.; Shelton, Terri L.
TitelRegulatory Contributors to Children's Kindergarten Achievement.
QuelleIn: Early Education and Development, 14 (2003) 1, S.101-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavior Problems; Emotional Experience; Kindergarten; Kindergarten Children; Longitudinal Studies; Predictor Variables; Self Control; State Regulation
AbstractThis study examined whether preschoolers' emotion regulation, problem behavior, and kindergarten behavioral self-regulation in the classroom predicted kindergarten achievement scores. Findings indicated that children's emotion regulation and behavioral self-regulation in the classroom were related to all achievement measures. Relation between preschool emotion regulation and kindergarten achievement was mediated by behavioral self-regulation in the kindergarten classroom. All regulation measures were correlated. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: