Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPithers, Robert T.; Soden, Rebecca
TitelGender and Age as Moderators of the Relationship between the Efficacy of Vocational Teachers' Personal Resources and Strain.
QuelleIn: Australian and New Zealand Journal of Vocational Education Research, 10 (2002) 2, S.45-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1039-4001
SchlagwörterAge; Coping; Foreign Countries; Self Efficacy; Sex; Vocational Education Teachers; Australia
AbstractResults of the Occupational Stress Inventory completed by 256 vocational teachers showed a significant negative relationship between personal resources (recreation, self-care, social support, rational/cognitive) and occupational strain, differing by gender, age, and type of strain (vocational, psychological, interpersonal, physical). Women and older teachers appeared more effective in using resources to reduce or buffer strain. (Contains 36 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian and New Zealand Journal of Vocational Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: