Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMulvenon, Sean W.; Ganley, Barbara J.; Fritts-Scott, Kristina
TitelThe Impact of Socioeconomic Status on Performance: A Case Study of Arkansas Schools.
QuelleIn: Arkansas Educational Research and Policy Studies Journal, 1 (2001) 1, S.42-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Elementary School Students; Intermediate Grades; Low Income Groups; Poverty; Socioeconomic Status; Arkansas
AbstractStudied the effects of student socioeconomic status (SES), using free- or reduced price-lunch as a measure of SES, on student performance on the Arkansas Fourth Grade benchmark Examination. Results from about 32,000 students indicate that direct comparisons of schools without regard to percentage of free and reduced lunch participation would not be equitable. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: