Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHidi, Suzanne; Berndorff, Dagmar; Ainley, Mary
TitelChildren's Argument Writing, Interest and Self-Efficacy: An Intervention Study.
QuelleIn: Learning and Instruction, 12 (2002) 4, S.429-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752
SchlagwörterElementary School Students; Foreign Countries; Intermediate Grades; Intervention; Persuasive Discourse; Self Efficacy; Student Interests; Student Motivation; Writing (Composition); Writing Instruction; Canada
AbstractExamined how a combination of motivational and instructional variables can be best used in an intervention program to improve students' emotional and cognitive experiences during argument writing. Results for 177 students at a junior intermediate level in Ontario, Canada, show that the intervention programs, which involved instructions on argument writing and motivational features, resulted in a significant overall improvement in the quality of children's argument writing. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and Instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: