Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrawley, Alisha M.; Anderson, Daniel R.; Santomero, Angela; Wilder, Alice; Williams, Marsha; Evans, Marie K.; Bryant, Jennings
TitelDo Children Learn How To Watch Television? The Impact of Extensive Experience With "Blue's Clues" on Preschool Children's Television Viewing Behavior.
QuelleIn: Journal of Communication, 52 (2002) 2, S.264-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9916
SchlagwörterBehavior Development; Mass Media Role; Preschool Education; Television Research; Television Viewing
AbstractPresents the first investigation of the effects of experience with a particular program series on children's subsequent television viewing behavior and comprehension. Notes three- to five-year-old regular, experienced viewers of "Blue's Clues" were compared to new, inexperienced viewers. Suggests that a television series can teach children a style of television viewing transferable to new episodes and to new series. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: