Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorris, Jenny; Abbott, David; Ward, Linda
TitelAt Home or Away? An Exploration of Policy and Practice in the Placement of Disabled Children at Residential Schools.
QuelleIn: Children & Society, 16 (2002) 1, S.3-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-0605
SchlagwörterAdministrative Policy; Admission (School); Child Welfare; Children; Disabilities; Educational Administration; Foreign Countries; Mainstreaming; Placement; Residential Institutions; Residential Programs; Residential Schools; Social Services; United Kingdom (England)
AbstractDespite increasing policy commitment by government to the inclusion of children with special educational needs in mainstream services, significant numbers of disabled children continue to be placed in residential schools. This article reports on the policies and practice of education and social service authorities in England, patterns of residential placements, and the apparent reasons for them. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children & Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: