Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenCrawford, Lindy; Almond, Patricia; Tindal, Gerald; Hollenbeck, Keith
TitelTeacher Perspectives on Inclusion of Students with Disabilities in High-Stakes Assessments.
QuelleIn: Special Services in the Schools, 18 (2002) 1-2, S.95-118    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9820
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; High Stakes Tests; Inclusive Schools; Special Education; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Well Being
AbstractFifty-seven general and special education teachers shared their perceptions about inclusion of students with disabilities in large-scale assessment programs. The majority of teachers shared apprehensions about the inclusion of all students in statewide assessment programs, while a few exhibited enthusiasm for the process. Teachers were primarily concerned with the impact of test inclusion on the well-being of students with disabilities. (Contains 33 references.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2002/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Special Services in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)