Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJames, Patricia
TitelBlocks and Bridges: Learning Artistic Creativity.
QuelleIn: Arts and Learning Research, 16 (2000) 1, S.110-33Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArt Education; Classroom Environment; College Students; Creative Thinking; Creativity; Educational Practices; Educational Strategies; Higher Education; Qualitative Research; Social Influences; Student Improvement
AbstractExplores research about creative thinking and outlines various processes that students go through when they attempt an art assignment. Describes the blocks to creative thinking that non-art majors have experienced, such as cultural blocks, conceptual and perceptual blocks, and social blocks. Discusses the instructional conditions important for encouraging creativity. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: