Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMu, Keli; Siegel, Ellin B.; Allinder, Rose M.
TitelPeer Interactions and Sociometric Status of High School Students with Moderate or Severe Disabilities in General Education Classrooms.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 25 (2000) 3, S.142-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterCooking Instruction; High School Students; Inclusive Schools; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Peer Acceptance; Peer Relationship; Regular and Special Education Relationship; Secondary Education; Severe Disabilities; Social Status; Socialization
AbstractA study examined the social status of six high school students with moderate or severe disabilities in general education cooking classes. Although no participants were classified as popular among their peers, the majority obtained average social status ratings. Students with disabilities were involved in fewer social interactions than their peers. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: