Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander-Snow, Mia
TitelTwo African American Women Graduates of Historically White Boarding Schools and Their Social Integration at a Traditionally White University.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 68 (1999) 1, S.106-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAcademic Achievement; Access to Education; Black Students; Boarding Schools; College Bound Students; Cultural Differences; Females; Higher Education; Social Integration
AbstractExplores the relationship between elite, independent, white boarding schools and postsecondary opportunity for African Americans, examining whether black graduates are academically and socially prepared for white colleges. Data from journals, observations, questionnaires, and interviews with black female boarding school graduates indicate that the experience influenced their academic success in college and their ability to integrate into the institution's social systems. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: