Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrooks, Joe
TitelLearning To Make a Difference: Meeting the Standards & Producing a Community Newspaper.
QuelleIn: Active Learner: A Foxfire Journal for Teachers, 5 (2000) 1, S.16-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Standards; Computer Literacy; Experiential Learning; Interdisciplinary Approach; Middle Schools; News Writing; School Community Relationship; School Newspapers; Small Towns; Writing (Composition); Writing for Publication; Vermont
AbstractSeventh- and eighth-grade students in a small Vermont town publish a community newspaper. Students learn writing skills, organizing, meeting deadlines, computer skills, problem solving, production skills, and much about their community while meeting Vermont's academic cross-disciplinary standards. Teacher comments describe the 3-year development of the newspaper. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: