Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAberg-Bengtsson, Lisbeth
TitelDimensions of Performance in the Interpretation of Diagrams, Tables, and Maps: Some Gender Differences in the Swedish Scholastic Aptitude Test.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 36 (1999) 5, S.565-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAchievement Tests; Diagrams; Foreign Countries; High Schools; Map Skills; Maps; Mathematical Models; Mathematics Education; Numeracy; Science Education; Science Process Skills; Scientific and Technical Information; Scientific Literacy; Sex Differences; Tables (Data); Sweden; SAT (College Admission Test)
AbstractInvestigates the dimensions underlying performance on the diagrams, tables, and maps subset of the Swedish Scholastic Aptitude Test. Analyzes data from two test versions by using a structural-equation modeling technique on 14,463 and 19,636 examinees respectively. Concludes that gender difference in performance is due, to a great extent, to the quantitative factor influencing test items. Contains 51 references. (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: