Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlibrandi, Marsha
TitelGIS as a Tool in Interdisciplinary Environmental Studies: Student, Teacher, and Community Perspectives.
QuelleIn: Meridian, 1 (1998) 2, S.1-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiological Sciences; Community Cooperation; Community Services; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Educational Technology; Environmental Education; Experiential Learning; Expert Systems; Water Quality
AbstractDescribes an application of Geographic Information Systems (GIS) technology as a tool in an environmental community-service project in which students and adult community members participated in water-quality monitoring and biological assessment. Discusses issues and problems associated with technology in education and recommends a balance of experiential learning and virtual learning. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: