Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAncis, Julie R.; Sedlacek, William E.
TitelPredicting the Academic Achievement of Female Students Using the SAT and Noncognitive Variables.
QuelleIn: College and University, 72 (1997) 3, S.2-8Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0889
SchlagwörterAcademic Achievement; College Admission; College Entrance Examinations; College Environment; College Students; Females; Grade Point Average; Higher Education; Predictor Variables; Scores; Standardized Tests
AbstractInvestigated the value of an instrument measuring noncognitive variables and scores on the Scholastic Assessment Tests as predictors of academic achievement of women college students. Found both noncognitive (especially demonstrated community service) and academic variables (mathematical and verbal skills) were significantly related to women's grade point averages throughout their college experience. Implications for admissions and college environment are discussed. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College and University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: