Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllinder, Rose M.
TitelWhen Some Is Not Better than None: Effects of Differential Implementation of Curriculum-Based Measurement.
QuelleIn: Exceptional Children, 62 (1996) 6, S.525-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-4029
SchlagwörterCurriculum Based Assessment; Educational Planning; Elementary Education; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Intervention; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Mild Disabilities; Performance Factors; Program Effectiveness; Program Implementation; Special Education Teachers
AbstractTwenty-nine elementary special education teachers each monitored 2 students with mild disabilities using curriculum-based measurement (CBM) for 16 weeks. Students whose teachers implemented CBM more accurately made significantly greater math gains than students whose teachers either implemented CBM less accurately or who did not use CBM. Adequacy of planning time was associated with quality of CBM implementation. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: