Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKluwin, Thomas N.; Gonsher, Wendy
TitelA Single School Study of Social Integration of Children with and without Hearing Losses in a Team Taught Kindergarten.
QuelleIn: ACEHI Journal/Revue ACEDA, 20 (1994) 3, S.74-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0382-7976
SchlagwörterElementary School Teachers; Hearing Impairments; Kindergarten; Kindergarten Children; Mainstreaming; Peer Acceptance; Peer Relationship; Primary Education; Program Effectiveness; Regular and Special Education Relationship; Sign Language; Social Integration; Special Education Teachers; Student Attitudes; Team Teaching
AbstractA team teaching approach was implemented by a regular and a special educator in a kindergarten class to facilitate social integration of 7 children with hearing losses and their 17 hearing peers. Social integration occurred, with the hearing children developing sign language skills and a positive acceptance of their peers with hearing impairments. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ACEHI Journal/Revue ACEDA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: