Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Gary C.; Keller, Linda
TitelPrincipals' Observations of a State Level Project: Leadership to Transform Schools.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 4 (1994) 3, S.254-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Community Involvement; Educational Change; Elementary Secondary Education; Higher Education; Institutional Cooperation; Leadership Responsibility; Parent Participation; Principals; State Action; State Boards of Education; State Universities; Student Leadership; Teacher Participation; Minnesota
AbstractCollaborative research effort between the University of Minnesota and the Minnesota Office of Educational Leadership provided ethnographic data on the perceptions of principals at 22 schools participating in an educational transformation/shared-governance process. Findings show that awareness of obstacles to change is a necessary first step toward implementing change. A majority of principals support some form of site-centered decision making. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: