Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, Terry A.; Smith, Philip L.
TitelA Comparison of the Information Provided by Essay, Multiple-Choice, and Free-Response Writing Tests.
QuelleIn: Applied Psychological Measurement, 12 (1988) 2, S.117-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Essay Tests; Evaluation Methods; Factor Analysis; Grade 10; Multiple Choice Tests; Parochial Schools; Performance Based Assessment; Secondary Education; Secondary School Students; Writing Evaluation; Writing Skills
AbstractThe similarity of information provided by direct and indirect methods of writing assessment was investigated using 219 tenth graders. A resulting cognitive model of writing skills indicates that practitioners interested in reliably measuring all aspects of the proposed writing process continuum use both direct and indirect methods. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: