Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHennessey, Beth Ann; Amabile, Teresa M.
TitelStory-Telling: A Method for Assessing Children's Creativity.
QuelleIn: Journal of Creative Behavior, 22 (1988) 4, S.235-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCreativity; Creativity Tests; Elementary Education; Evaluation Methods; Interrater Reliability; Pictorial Stimuli; Story Telling; Student Evaluation; Talent Identification; Verbal Ability
AbstractThe subjective judgment of observers was used to assess verbal creativity. Students, aged 5-10, told a story to accompany a picture series. Teachers rated the stories relative to one another. Interjudge reliability of the creativity measure was highly satisfactory. Two subsequent studies affirmed the results, with slightly lower interjudge reliability. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: