Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZwiebel, Avraham; Allen, Thomas
TitelMathematics Achievement of Hearing-Impaired Students in Different Educational Settings: A Cross-Cultural Perspective.
QuelleIn: Volta Review, 90 (1988) 6, S.287-93Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Skills; Deafness; Foreign Countries; Hearing Impairments; Intelligence; Mainstreaming; Mathematics Achievement; Special Classes; Special Schools; Student Placement; Teacher Attitudes
AbstractThe study compared teachers' ratings of the mathematics achievement of severely to profoundly hearing impaired Israeli students in special schools, special classes, and mainstream placement. When variables related to communication skills and intellectual potential were controlled, teacher ratings of student mathematical achievement was lower for segregated classrooms than for integrated settings. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: