Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbkarian, G. G.
TitelAcquiring Lexical Contrast: The Case of Bring-Take Learning.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 31 (1988) 3, S.317-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Data Analysis; Elementary Education; Evaluation Methods; Expressive Language; Language Acquisition; Language Patterns; Language Skills; Lexicology; Verbs; Vocabulary Development
AbstractProduction of the deictic verbs "bring" and "take" was evaluated among 88 normally functioning elementary school children. Results showed that data evaluation procedures greatly influenced conclusions, the second-to-emerge form was easier to learn in a conventional way, and the second term was the proactive stimulus for restructuring contrasts within the domain. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: