Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaker, Carolyn; Freebody, Peter
TitelPossible Worlds and Possible People: Interpretive Challenges in Beginning School Reading Books.
QuelleIn: Australian Journal of Reading, 11 (1988) 2, S.95-104Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Beginning Reading; Critical Reading; Decoding (Reading); Discourse Analysis; Elementary Education; Elementary School Curriculum; Fantasy; Fiction; Literacy; Reading Materials; Text Structure; Textbook Content; Australia
AbstractExamines the nature of early school reading material and its distinct discourse structures, which are used to present possible social worlds and characters to children. Argues that understanding the interpretive challenges and problems that such texts present to children aids teachers in enhancing literacy. (RAE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: