Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReichle, Joe; und weitere
TitelThe Effect of Prior Intervention to Establish Generalized Requesting on the Acquisition of Object Labels.
QuelleIn: Augmentative and Alternative Communication, 3 (1987) 1, S.3-11Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociative Learning; Behavior Modification; Communication (Thought Transfer); Generalization; Intervention; Manual Communication; Orthographic Symbols; Positive Reinforcement; Severe Mental Retardation; Training Methods; Young Adults
AbstractOne member from each of two object pairs was assigned as a reinforcer during a generalized requesting intervention using manual signs or graphic symbols with two severely handicapped learners (age 18). Prior generalized request training and reinforcer use did not influence effectiveness of later instruction in acquisition and generalized use of object labels. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: