Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenHollis, John H.; und weitere
TitelAn Equivalence Model for Vocabulary Acquisition in Profoundly Hearing-Impaired Children.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 6 (1986) 4, S.331-48    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociative Learning; Deafness; Expressive Language; Hearing Impairments; Language Acquisition; Learning Modalities; Lipreading; Preschool Education; Receptive Language; Speech Communication; Visual Learning; Vocabulary Development
AbstractFour severely/profoundly hearing-impaired preschool children (ages 4-5) were given six vocabulary tasks (receptive, associative, and expressive) involving auditory and visual sensory modalities. Data confirmed that lipreading (visual modality) could be substituted for speech. However, for novice lipreaders, words with auditory-visual confusions depressed performance on receptive vocabulary tasks. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update1987/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)