Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Douglas C.
TitelInterpersonal Problem-Solving Skills of Retarded and Nonretarded Children.
QuelleIn: Applied Research in Mental Retardation, 7 (1986) 4, S.431-42Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Development; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Interpersonal Competence; Mental Age; Mild Mental Retardation; Problem Solving
AbstractInterpersonal problem-solving skills of 17 mildly retarded students and two groups of nonretarded subjects (Ns=30) matched on mental age (MA) and chronological age were assessed using hypothetical problem solving situations. Results indicated similarities between mentally retarded subjects and MA matched controls in types and number of strategies used. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: