Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDay, H. Michael; Horner, Robert H.
TitelResponse Variation and the Generalization of a Dressing Skill: Comparison of Single Instance and General Case Instruction.
QuelleIn: Applied Research in Mental Retardation, 7 (1986) 2, S.189-202Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDaily Living Skills; Generalization; Self Care Skills; Severe Mental Retardation
AbstractThe effects of single instance and general case instruction on the generalized dressing (putting on of pullover shirts) of six youths and adults with severe mental retardation were compared. Results suggested that the response variations taught during general case instruction played a major role in improved performance across the nontrained shirts. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: