Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllinger, Glenn D.
TitelPercent, Calculators and General Mathematics.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 85 (1985) 7, S.567-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCalculators; Functions (Mathematics); High Schools; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Percentage; Problem Solving; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Teaching Methods
AbstractUse of calculators for teaching percent to first-year general mathematics students is explained by addressing such areas as sequence of lessons, teaching/learning problems, calculator errors, and recommended instructional strategies. Teaching concepts independent of calculator usage, not using special percentage keys, and initiating estimation as a check are suggested. (DH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: