Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcWilliam, R. A.; und weitere
TitelBehavior Engagement as a Measure of the Efficacy of Early Intervention.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 5 (1985) 1-2, S.59-71Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Patterns; Disabilities; Interaction; Intervention; Preschool Education; Program Effectiveness; Program Evaluation
AbstractThe study investigated the usefulness of behavior engagement (time spent in appropriate environmental interaction) as an outcome measure for discerning the efficacy of intervention efforts with preschool retarded, handicapped, at-risk, and nonhandicapped children participating in two different types of programs (traditional and nontraditional). Engagement levels were consistently more stable in the nontraditional program. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: