Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlase, Joseph J.
TitelThe Phenomenology of Teacher Stress: Implications for Organizational Theory and Research.
QuelleIn: Administrator's Notebook, 31 (1985) 7, S.1-4Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDiscipline; Educational Research; Elementary Secondary Education; Organizational Climate; Parent Teacher Cooperation; Staff Role; Stress Variables; Teacher Administrator Relationship; Teacher Student Relationship
AbstractData are synthesized from four qualitative studies of teacher work stress. One factor, student discipline, is used to illustrate the problem of teacher stress. The data suggests the importance of understanding stress as a powerful process affecting individual and organizational behavior. (MD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: