Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbraham, Suzanne; Weiner, Frederick
TitelEfficacy of Word Training vs. Syllable Training on Articulatory Generalization by Severely Hearing-Impaired Children.
QuelleIn: Volta Review, 87 (1985) 2, S.95-105Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation (Speech); Deafness; Elementary Education; Generalization; Hearing Impairments; Speech Skills; Speech Therapy
AbstractThe efficacy of speech training using meaningful versus nonmeaningful verbal stimuli with 10 severely and profoundly hearing-impaired elementary children was investigated. Results indicated that both syllable and word training improved imitative production of target phonemes in trained contexts. Word training was significantly more effective for improving correct spontaneous productions of trained target phonemes in untrained generalization contexts. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: