Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmes, Carole; Ames, Russell
TitelSystems of Student and Teacher Motivation: Toward a Qualitative Definition.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 76 (1984) 4, S.535-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttribution Theory; Classroom Environment; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Goal Orientation; Learning Theories; Motivation; Self Evaluation (Individuals); Student Motivation; Teacher Motivation
AbstractThree systems of motivation (ability-evaluative, task mastery, and moral responsibility) and their implicit value orientations shared by students and teachers are defined. This qualitative perspective relates to distinct cognition networks, involving goals and values, attributions, and strategy beliefs. Student motivation and teacher motivation are characterized. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: