Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAaronson, Doris; Ferres, Steven
TitelReading Strategies for Children and Adults: Some Empirical Evidence.
QuelleIn: Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 23 (1984) 2, S.189-220Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Adults; Age Differences; Children; Comparative Analysis; Memory; Reading Comprehension; Reading Skills; Research Methodology; Semantics; Syntax
AbstractResults of a study indicated that adults reading for retention spent more time focusing on syntactic structure, while those reading for immediate comprehension focused more of their time on semantic content. However, the children (fifth graders) used reading strategies that involved mixtures of both of the adult components. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: